top of page

מאכלים מקררים לקיץ

מזון מקרר יכול לעשות 2 פעולות נחוצות במקביל: לצנן את הגוף ולהשביע את הבטן. נאוה חסון ממליצה על מאכלים ומזונות שיעזרו לנו לקרר את הגוף מבפנים, ויקלו על ההתמודדות עם החום. תן לחסה לקרר אותך

הקיץ כבר בפתח, ולכל אחד הדרך שלו להתמודד עם החום - לטבול בבריכה, להתפרקד על חוף הים או לבלות במקומות ממוזגים וקרירים. לפי הרפואה הסינית, למזון שאנו אוכלים ישנה השפעה מחממת או מקררת, לכל מזון יש אנרגיה יחודית משלו.

הטמפרטורה האנרגטית של המזון נקבעת על פי השפעתו - מקררת או מחממת את הגוף, ולא על פי הטמפרטורה שבה מוגש האוכל. מזון מקרר מורכב בעיקר מפירות וירקות. ירקות בעלי אנרגיה קרה הם: חסה, מלפפון, עגבניה, כרוב, גמבה, סלרי, גרגר הנחלים (ירק ירוק עלים) אבוקדו, צנון, אספרגוס, פטריות שמפניון, לימון, גזר. סלט בריא, מקרר ומצנן מורכב מחסה, מלפפון, עגבניה, גמבה, כרוב, גרגר הנחלים, פרוסות אבוקדו או טופו: להוסיף חצי לימון טרי סחוט ולפזר מעל גרעיני חמניה או דלעת. סלט חסה עם פטריות שמפניון - מרענן ומקרר! 8 עלי חסה חתוכים לרצועות, 6 פטריות שמפניון פרוס לרצועות,1 גבעול סלרי קצוץ לקוביות קטנות, לתבל עם 1 כף שמן זית וחצי לימון טרי סחוט. פירות בעלי אנרגיה קרה: תפוח, אבטיח, שסק, תות שדה, מנגו, בננה, אפרסמון, מלון, אגס. מומלץ לשתות מיצים טבעיים: תות בננה, מלון בננה, תפוח אגס, מנגו, אבטיח. חליטות צמחים בעלי אנרגיה מקררת: חליטת נענע או לואיזה או תה ירוק: להגיש בקנקן מים קרים עם פרוסות לימון. תבשילים בעלי אנרגיה קרה: ברוקולי מאודה, כרוב סיני מאודה. דגנים בעלי אנרגיה קרה: גריסים, דוחן, חיטה. קטניות בעלות אנרגיה קרה: שעועית מאש, שעועית לימה. בקיץ החם, חשוב להקפיד כמובן על שתייה מספקת של נוזלים. גם כוס מים קרים עם קוביות קרח תצנן אתכם ותרווה את הגוף.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page